tisdag 8 juli 2008

SAKNADEN ÄR STOR!

Jag tar härmed på mig ansvaret att meddela omvärlden att vaxduksdesignen stagnerade för många, många år sedan. Den snyggaste jag har hittat var HELT genomskinlig, och tro mig, jag har botaniserat runt i ett antal olika butiker. Jag förstår att ni känner er precis lika bestörta som jag, det finns knappt några ord som kan beskriva denna saknad av fräna vaxdukar. Kära medmänniskor, i denna sorgliga stund måste vi försöka se bortom detta I-landsproblem och kämpa för en bättre framtid. Vi kan bara hoppas och tro på att designer runt om i världen fokuserar mer på denna känsla som uppbringas vid ett möte med en vacker vaxduk, känslor som resulterar i nya produkter. Nya vaxdukar kommer att pryda våra bord, vi måste bara tro tillräckligt mycket. En annan tid, en annan dag kommer jag att finna det jag söker och därmed infinner sig frid i hjärta och sinne.
En som fortfarande hoppas....

5 kommentarer:

Rally-Sally sa...

ja du vännen! Vart är världen på väg????Inga vettiga vaxdukar, det är riktigt illa. Kanske dax för ett vaxduksuppror!? Mer vaxdukar åt folket???Tycker för övrigt att ert hem ser osedvanligt trevligt och välkomponerat ut!
Humle klumpedunsen

Ullabella sa...

tror mig se vaxduk på rulle på ÖB sist jag var där...fanns en del som inte var allt för anskrämligt...annars...gå in i varje tygaffär du kommer åt...det finns mer vaxduk än du tror...

Anonym sa...

Alltså, vi har ett rikt utbud där jag bor. Har själv en häftig modern vaxduk i vårt kök. På årets sommarmarknad fanns inte bara päron- och grytmotiv utan även lite annat modernare stuk. Vill du göra en beställning?!?
Hon på landet!

Ego sa...

Till ullabella: vårt ÖB har inga vaxisar alls. Har verkligen letat, snyft!
Till anonym:Skit att jag missade er sommarmarknad. Skulle kunna göra en beställning om jag visste vilket "land" som har ett rikare utbud än vad mitt "land" har!

Anonym sa...

Marimekko har för dyra penningar men de är sjuttiotalsblommiga och mjuka. Mycket lättvättade. Men själv lever jag utan sådana hemskheter. Det är ju det där med barndomsminnen...