lördag 19 juli 2008

Jag lever fortfarande!


Lite ont i huvudet, lite ont i låren men sovit gott! Allt städande igår känns sååååå bra idag och mitt dåliga humör försvann som en vindpust då Dumle ringde! Tänk vad lycklig jag kan vara som har så många människor omkring mig som gör mig på gott humör bara genom ett par ord! :) När M kom hem tog han över grillförberedelserna och jag sprang av mig alla tankar, skönt! Med en morot i varje hand sprang jag upp till hagarna och kelade lite med P och sedan sprang jag en tur i skogen. Luften i byn tog slut ungefär efter andra uppförsbacken, då höll jag på att dö. Min strategi är att springa i uppförsbackarna och gå i nerförsbackarna, känns som tortyr men funkar.

Grillgott hos Garderobskonsulten och sedan cyklade vi allihop till den årliga dansen i byn bakom sjön, lövad dansbana och massa människor! Det är så mysigt!

RASTA FLÄSKETRAPPORT: Var helrätt på det hela gårdagen. Käkade tom frukost. Koll på GI och lyckades motstå både klyftpotatis och bearnaisesås, höll mig till jättegod bönsallad med vitlök. Sprang tills jag höll på att avlida och cykelturer på kvällen. Så idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått upp 2 hg. Det tackar vi för....

Idag ska M på MC-runda i goda vänners lag. Jag ska fortsätta min kamp för väluppfostrade barn, baka tårta till mammas kalas imorgon, på kalas i eftermiddag och festa på stan i kväll. Min resa fortsätter framåt på nya vägar!

1 kommentar:

Ullabella sa...

ett tips..ställ dig inte på vågen efter du ätit.... =)