fredag 25 juli 2008

Positivt tänkande?


Igår var det skitvarmt, typ 28 grader. Mild vind som ibland gjorde sig påmind. När det är sån´t här väder bör man välja cykelväg mycket noga.
För när man cyklar (i bränna-fläsk-anda) blir man svettig, och i svett fastnar små, små insekter.
Miljontals. De kommer från åkrarna. I 55 minuter samlade jag på insekter. Skit samma, syftet var att rasta kroppen och det gjorde jag minsann.

När jag på kvällen sa till min käre make att jag behöver en ny sadel till biken, skrattade både maken och pappan:
M o. pappa: - Det är väl inget fel på din sadel!!! Otränad rumpa.
Jag: - Det handlar inte om rumpan!
M: - Du, det är bara ovanan!
Jag: - Har du blygdläppar?
M: - Nej...
Jag: - Håll då truten!

För övrigt hade killarna haft en helt underbar dag på stranden med morfar, nya vattenövningar skulle visas för mig när jag flåsande anlände till stranden. M och min mamms dök upp efter jobb och tillsammans grillade vi på pappas altan! Mycket trevligt och mycket gott! Sedan var det såklart dax för ett kvällsdopp! Havet helt stilla och stranden i stort sett folktom. Vilken lyx det är att bo såhär! Barnen i fullkomlig extas då de ännu en gång stolt fick visa sina nya vattenkonster. Själv satt jag på stranden och tittade på de människor som jag älskar mest i hela världen. Fem skrattande älsklingar, badande i solnedgång...
Jag är lycklig!



3 kommentarer:

Ullabella sa...

ja det var sannerligen en replik som är svår att ge svar på!!! hahaha....go girl!!

härlig kväll med bad och grill...
låter lockande..

Unknown sa...

Din pappa är en klippa, eller hur?

Ego sa...

Memme: Mina föräldrar är de bästa som finns...
De finns alltid för mig och min familj, det är jag sååå tacksam för.