fredag 18 juli 2008

Damma???

Klockan är bara två och dagen har varit smått kaotisk. Glad i hågen styrdes kosan till Coop för att göra av med barnbidraget, det vankas ju grillning till kvällen. Allt funkade jättebra tills Lill-E kom på att det var roligare att sitta på kundvagnsbilens tak. Det kan man klättra upp på via framrutan på bilen. När jag väl fått honom att sitta i bilskrället var han klart sur som ättika och mamman skulle straffas till varje pris. Ja, varför inte öppna dörren på bilen så alla varor på nedersta hyllan åker i golvet?

Efter att ha befriat Coop från oss var det dax att plocka upp all mat i kyl och skafferi. Bara det är ju skitkul när man i stort sett hyperventilerar. Medan jag slogs med röran i köket hörde jag att det spolades för många gånger på övervåningens toalett. M´s nya raklödder som var svindyrt finns inte mer. Lill-E sprutat ut allt i toaletten så nu går det väl snart ut vattenvarningar på radion, hela Skåne lär bli drabbat.

Då jag fortsatte med kriget mot skafferiets alla burkar och påsar insåg jag att det var dax för en grovsanering. Ut med allt på köksbordet, rensa och slänga! Hur seg är man egentligen i huvudet då man inte inventerar innan man handlar? Två paket brun farin (som vi endast använder till Irish coffee), tre paket florsocker, tre paket mjöl, tusentals snuttar med olika former av pasta och Muminkex med utgångsdatum 2005.
När jag ändå var på G fick kylskåpet sig en omgång också!
Vad ska jag nu göra? Inte damma ialla fall!
Sova...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är du värd en hel helg av vila. Bra kämpat!