tisdag 15 juli 2008

En härlig dag!


Tänk vad härligt det är när dagar blir sådär jättebra! Mycket bättre än vad man trott liksom...

Killarna hängde med till stallet utan knot, fyllde alla vattenkannorna under glada skrattanfall och utan att spruta på varandra jättemycket. Medan traktorn med vattnet kördes till hagarna fick arbetssamma killar en gratistur på gårdens gamla cykelkärra. Traktorchauffören, tillika gårdsägaren var sedan hygglig och lät killarna få åka/köra traktorn. Tur att de har öron, annars hade smajlet gått hela vägen runt...

Väl hemma från djurbestyr blev det middag och sedan till Hembygdsparken med garderobkonsulten och fyra av hennes barn, ja till och med hunden U fick hänga med. Lek och fika hela eftermiddagen! Garderobkonsulten är min allra bästa vän, denna vänskap har vuxit under många års tid och jag kommer att kämpa med näbbar och klor för att denna vänskap ska bestå. Jag är så lycklig över att hon finns, och det gör hon, finns alltid! (Om du läser detta så face the facts: du slipper mig aldrig!)

Eftersom det åter var hästdax på kvällningen fixade M maten, tomatsoppa och pannkakor! Ja, jag vet att det inte är torsdag, men vi är inte så traditionsbundna här. Dessutom är M´s pannkisar så goda att jag hade kunnat leva på dem!!!

GOD NATT!

Inga kommentarer: