söndag 27 juli 2008

Lika kul varje månad!

Jaha, då har "lönerna" kommit, snabb landning på kontot och sedan försvunnit igen! Precis betalat månadens räkningar. Sjukt roligt! Det som faktiskt gör mig asarg, säg vad ni vill, är att våra knattar har varit hemma HELA sommaren! För detta har vi nu betalat kommunen över 1500 spänn! Det är värt varenda slant, men något snedvridet kan jag tycka! Vågar inte ens tänka på hur mycket pengar som försvunnit till kommunen för outnyttjad barnomsorg, med tanke på barnens sjukdomshistoria det senaste året! Dessutom tror jag att killarna hade sluppit hälften av sjukorna om städningen på skola och dagis hade varit OK! PI ATTAN!

Well, sura slantar är nu på sin väg i cyberrymden och fattiga familjen ställer sin förhoppning till denna lilla rackare, allt med tanken är man inte med, kan man heller inte vinna....

2 kommentarer:

Rally-Sally sa...

glöm inte att bsrnomsorgen är rejält subventionerad...och visst dricker vi vatten...Humle

Ego sa...

Humle: Ja, jag kommer absolut ihåg att barnomsorgen är rejält subventionerad. Och jag vet också varför. Kram