tisdag 29 juli 2008

Framtidsutsikter

Frågade barnen vad de vill bli när de blir stora.
Lill-E vill jobba på pappas jobb, på lagret och packa grejor.
J svarade att han vill jobba på MC Donalds.
Frågade honom lite snällt om han möjligtvis inte menade ÄGA Donken.
- Näää, det är nog bara en massa papper som ska skrivas å så...
Nej, jag ska bli "stek-kock". Du vet mamma, precis som SvampBob!

Måtte jag bli en bra studie- och yrkesvägledare.
Men å andra sidan, de får bli vad de vill.
Bara de är lyckliga.
Lika lyckliga som idag, när de hade lyckats proppa öronen fulla med lera.

2 kommentarer:

Sus sa...

Ja måtte du bli en bra SYV.
Finns så många kassa redan ;-)
Men jag tror på dig!

Anonym sa...

Jag hoppas också på dig!! Visserligen får man väl vara "nöjd" med 4 av 5 "bra" val! Om mina barns drömmar går i uppfyllelse så har jag en lärare, en barnmorska, en polis, en veterinär och en gul kossa!!