tisdag 8 juli 2008

HÅL I GOLVET


Suget blev för stort denna gången, återvände till brottsplatsen igår. Annars hade jag stampat hål i golvet. Det gamla antikbetsade bordet blir nu utlagt på Blocket och in kom ett nytt, vitt härligt bord. Det heter NORDEN, vackert va? Nya lampor åkte också med i den gula kassen...

Vårt stora vardagsrum fick ett big- bauta-lyft (moget uttryckt!) för en ganska liten peng! Halvfattiga Ego gjorde ett klipp! Endast ett platt paket fanns kvar och kartongen var bruten och skadad så bordet blev 900 spänn billigare! Detta gladde naturligtvis även mitt småländska resesällskap. Idag ska jag ut på vaxdukjakt för att kunna bevara det vita bordet ett tag. Tror ni jag kan hitta en röd/vit? Inte för blaffig, och utan segelbåtar, fruktkorgar och jordgubbar. Vill ha en stilren vaxis, finns det tro? Har aldrig sett någon utan läskiga sommar- eller julmotiv, men kanske har designen av vaxisar utvecklats. Det får bli dagens uppdrag. M´s uppdrag är mycket tråkigare, köpa nya sladdar och mecka ihop ett par snygga dragningar kors och tvärs i huset. Det bästa med M är att han är ruggigt snygg fast han meckar ihop tråkiga saker. Jag tar på mig ett litet vitt förkläde och serverar en stark gin & tonic för husfridens skull...

MOT EN NY DAG, MINA VÄNNER!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du vet hur man får en man att göra som du vill.Man måste smörja.