söndag 3 augusti 2008

Vardagsbestyr...


... som jag fullkomligt avskyr är att handla. Då menar jag avskyr. En mysko sak med att handla är att det alltid kostar mycket mer än vad jag tänkt mig. Konstigt va? Eftersom jag själv jobbat i butik handlar undviker jag strategiskt att handla vid 9 och vid 3. Då fikar nämnligen den större delen av personalen, m a o ingen att fråga. Som tur är brukar faktiskt J och Lill-E sköta sig hyfsat, förutom vid filmhyllan och godishyllan då förstås. Och vid glassen. Och när man ska betala oxå. Men annars helt OK.

En annan lustig sak är att man börjar vid brödet och slutar vid godiset. Och väl vid slutstationen måste jag alltid vända och gå mot strömmen, tillbaka till brödet igen. Och då alltså förbi filmerna, godiset och glassen åter igen. Jag brukar få ett och annat ont öga av andra shoppare då jag går i fel varv. Ser att de tänker att ÅH! Kan inte människan planera sin handling? OH MY GOD, hon har glömt brödet!!! EN BASVARA!!!

Ibland köper jag ett par paket jäst för osötade degar, för då ger jag sken av att baka eget bröd till min familj. Och ja, ibland bakar jag faktiskt på riktigt.

Ja ja, väl hemma ska då all mat in i sina nya boställen. Jag är glad och nöjd över att ha kommit hem utan att strypa någon. Sen eftermiddag öppnar jag kylen och mummlar surt för mig själv:

- Jaha, vad ska vi nu ha till middag då?

Stänger kylen, lyfter luren, ringer M på jobb:

- Hej älskling! Kan du köra in om Ica på vägen hem?

3 kommentarer:

Sus sa...

Haha!
Det är sjukt ju =)
Spelar ingen roll hur mkt det finns i kylen
när man i alla fall inte är suget på det.

Vi är ett sjukt släkte.

Unknown sa...

Jag känner igen ditt beteende, det är helt normalt.

Anonym sa...

Talande bild. Släktdrag det där?