lördag 2 augusti 2008

OH YEAH!


Nu sitter jag här i vår hammock och känner tröttheten komma smygande. Japp, kräftskivan gick kalasbra och tror (hoppas) att alla hade roligt. Och japp, träffade apan i natt, ni vet han som slår en i skallen och skiter en i munnen. Apan brukar dyka upp efter X antal snapsar och ölar... Käre maken träffade nog apan två gånger för han kände sig manad att dricka ölar igen redan vid lunchtid idag. Well, det är bara att ta skiten och komma igen. En annan dag.

Måste säga att vi är välsignade med underbara vänner, de växer inte på träd! Alla tretton barn skötte sig utmärkt och lekte som bara den hela kvällen, huset står faktiskt kvar i befintligt skick. M jobbade ju hela dagen så jag var lite stressad inför kvällen, men älsklingarna J och Lill-E hjälpte mig att städa huset. Mina klimpar med hjärta av guld!

Så idag har vi städat upp och diskat men framför allt softat i skuggan, gottgottgott! M har grillat ikväll (förvånade va?) och maten var så där salt och god som man så väl behöver efter apträffen. Hammocken är skön, M och killarna spelar fotboll och Simpan sover en snutt vid grinden. Kvällen är ljum och skön, apan flyttat in till grannen, gömt sig för att sedan kunna anfalla när de kommit hem från blöt fest. Hehe! I morgon är det vår tur att kolla deras betongkepsar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var både trevligt och gott, tack så hemskt mycket!! Kände mig konstigt slö dagen efter trots att vi gick hem först och jag såg inte skymten av någon apa...

Unknown sa...

Är dte morfars apa som är så dum,eller är han bara avundsjuk???????