torsdag 7 augusti 2008

Inget sunkigt här, inte!


Denna dagen har varit bra, riktigt bra! I morse var jag ute och sprang medan killarna cyklade. Ja, sprang och sprang, med vissa stopp då för diverse djur, blommor och annat killarna fann på vägen. Svettig och läbbig blev jag i alla fall, så någon nytta måste det ju ha gjort. Barnen lekt och bästa vännen och jag druckit kaffe och pratat om framtidens möjligheter. Mycket att tänka på...

Ja, dagen har varit så bra att jag blev inspirerad att ringa en syvare på gymnasieskolans IV-program. Hon ska dra igång med gruppvägledning nu i september och jag är såååå sugen på att vara med. Min syv-förebild tipsade så snällt om detta och det är jag så tacksam för. Tack K!

M och barnen käkat min favvomat: Korv stroganoff, men jag åt annat utan att dregla över deras tallrikar (Arlas keso feta/oliv är toppen!). Efter mat och diskstök flydde bästa vännen och jag iväg på våra ursnabba cyklar. Sju kilometer genom skogen, härligt för kropp och själ! Nästa gång ska bästa vännen ta på sig sambons fiskemössa med ansiktsnät för hon gillar inte flugor i mun och ögon. Det ser jag fram emot! Alltså henne i mössan...

Hur har er dag varit?

3 kommentarer:

Ullabella sa...

verkar som du gjort lite nytta idag=)jag själv har spenderat både tid och pengar i ullared...det blev dyrt men ja lite fynd gjorde man så jag är nöjd ändå..

Anonym sa...

Jag har pratat med en massa Norrman idag. Konstigt, somliga ar trevliga, andra ar rena skitstovlar. Nastan som alla andra folkslag har pa var jord!

Rally-Sally sa...

Humle har varit på lång svettig hundpromenad, sedna ett ursvettigt pass på gymet för att avsluta dagen med ett ännnnnnuuuuu svettigare agilityträningspass. Ljuvligt! hann faktiskt med att se en film mitt på ddagen! Härlig lyxhustrukänsla! Djävulen bär prada! inget djupt utan amerikanst och förutsägbart men ändå härligt slött. kram på dej önskar Humle