fredag 22 augusti 2008

Att inte vara nära.

Tingeling skriver att hon saknar sin bror. Precis som jag.
Min modiga lillebror stack iväg till England för en massa år sedan, en modig grabb med gitarren på axeln. En skola väntade långt där borta. Efter två år där blev han antagen på en tjusig musikskola i London. Fyra års tuffa studier, men det var också här han mötte kärleken. Ljuva och vilda I. Familjen var samlad då det var dax för "examensspelningen". Stoltare familj får man leta efter. Nu bor dessa två i ett annat land, ganska nära, men ändå så långt borta.
Dagar rullar på och min bror har sitt liv och jag har mitt, samtidigt så känns han alltid så nära mig. Många djupa och långa samtal finns med mig varenda dag, minnet av dessa gör att vi aldrig kommer att tappa kontakten det minsta.
Men det känns så orättvist på något sätt.
Jag beundrar honom för att han följer sitt hjärta, att han kämpar så för det han tror på. Min lillebror är en stark man som förtjänar allt gott. En underbar människa med ögon som sammet. Jag tror att det är det jag saknar allra mest, att inte se honom i ögonen när vi pratar med varandra. Vi har så kul tillsammans och jag önskar att vi bodde nära varandra. Ja, ni vet, så vi kunde träffas över en kopp när vi kände för det, gå på bio, ta en öl eller två, eller bara umgås!
J och Lill-E saknar också sin morbror och I hur mycket som helst. De har svårt att förstå varför de inte bor i Sverige hos oss och jag försöker förklara så gott jag kan. Så snart barnen blivit större ska vi åka och hälsa på morbror och I.
Till jul blir glädjen stor, då kommer de hit.
Längtar så...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag förstår att du längtar såååååå mycket. Det kan jag också göra .Han är så mysig och speciel.Hans ögon och hans leende. Men vi kan väl hoppas på att han och hans kärlek flyttar hit.

Anonym sa...

Så fantastiskt att läsa både dig och Ting - att ha någon så självklar och så kär. Nära fast långt borta. Det är stort.

Anonym sa...

Vackert!

Ullabella sa...

ja alla har vi ju olika relationer till våra syskon..du verkar ha ett bra sådant...härligt...

Anonym sa...

Han är en mysig kille. Det tycker jag med :)

Anonym sa...

Spara ihop och åk över till tex sportlovet, det tar inte så många timmar, och boende kn han säkert ordna och mat och dricka. Satsa på det till nästa år, tänk vilken upplevelse och glädje för grabbarna!/L-G