tisdag 5 augusti 2008

När ovädret kom till byn!


Man kan lugnt säga att det både blåste och regnade igår. Även inne. I vårt vardagsrum. Dripp, dropp, dripp och dropp! Detta ser vi fram emot att fixa....

Stormen slog till pang bom. Satt hemma hos en kär vän och drack kaffe, då vi plötsligt ser en studsmatta, modell big, fara iväg.

Okej, Pausan och Capella är av stadig norsk hästras men oron bara växte i min kropp. De går ju i en skogshage. Körde upp till dem och kollade, grenar på vägen och granar som hade ramlat. Riktigt kusligt. Hem och ringde L-G, möttes i stallet och begav oss iväg till hagen. Fick röja unda trädgrenar på vägen. Jag iklädd hjälm! Hästarna stirriga i hagen, på med träns och grimskaft och försökte komma iväg hem till stallet. Regnet fullkomligt piskade och jag har aldrig känt så starka vindar, jag var riktigt rädd. Såååå skönt att få in dem i stallet.

Nu på morgonen varnar de på radion, mycket nedfallna träd i hela norra Skåne. Och fy, som det ser ut i vår trädgård. Vad göra idag då? Riva taket i vardagsrummet? Kratta upp sju miljoner löv? Leta upp trädgårdsmöblerna?

Eller sätta sig ner med en kopp kaffe och bara deppa.....

3 kommentarer:

Ullabella sa...

eller sätta sig med en kopp kaffe och njuta av att du faktiskt lever... =)

Anonym sa...

Jag vet att du var rädd, jag tyckte att det var sport, du vet vad jag menar! Jag ska erkänna att det både blåste, (en svag havsbris) och regnade totalt 116mm

Sus sa...

Usch obehagligt!
Tur att djuren klarade sig.
Djur och barn.
Prio ett!