onsdag 27 augusti 2008

NU har skolan börjat på riktigt!


Det vet man alldeles säkert eftersom J varit hemma från skolan pga läskig hosta!
Dock stack vi till stan en sväng, jag införskaffade en top, två nagellack och ett par jeans (en storlek mindre:) än vad jag brukar)!
Resten av dagen har brottningsmatchen med INLEDNINGEN fortskridit, i sakta mak. Befinner mig just nu i ett välbekant vacum, been there before!
Well, I hoppas på att it soon will gå över. Måste träna lite på engelskan eftersom man kanske bör ha med någon vetenskaplig avhandling skriven on an another spåk i sitt examensarbete. Ja, ni hör så långt jag kommit i någon small aktiv part of my brain!

M vill i stort sett ALDRIG åka in till staden, likt tjuren Ferdinand trivs han bättre häääär. Men, i morse sade älsklingen, lite försynt, att han hade ett ärende in till stan efter jobbet och skulle därför komma hem lite senare.
Tre gånger per år har M ärende in till stan.
Veckan innan min födelsedag, mors dag och innan julafton.
Lustiga sammanträffande va?

7 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till mindre storlek på jeansen.Resten kommer att gå av bara farten. Här går det inte så bra. Jag får vara glad om jag kan hålla mej till samma storlek som jag hade innan sommaren.Men skit samma allting ordnar sej.Jag är ju ingen tonåring längre.Eller???????????? Nä.

Unknown sa...

Håller med. Konstigt samman träffande att M drar til stan just nu så nära din f-dag.

Anonym sa...

Och du ser ett mönster där???

Anonym sa...

Och byxorna klara! Kommer med transport i morrn. Det är service! Finns bara i Ängelholm.

Ullabella sa...

jag blundar för att du skriver på ditt arbete och gratulerar istället till en storlek mindre på jeansen..alltid najs..

Anonym sa...

Nu slår vi rekort i kommenterande! Känner så väl igen det där med ärende till stan. Fast en gång fick jag en röd ros på alla hjärtans dag UTAN att det hade behövts någon stadsresa. Det var den snälle och lurige grannen som hade åkt runt till alla gubbarna i byn och undrat om de också ville ha en ros när han ändå skulle köpa...heder åt sådana grannar!

Anonym sa...

Hoppas på fint väder så att du kan rensa bort all Skolskit ur huvudet och ta en vettig ridtur istället!, mycket nyttigare för kroppen med frisk luft/ stallchefen