torsdag 29 maj 2008

MINISEMESTER-RAPPORT!!!

Ja, mini och mini, det kan man ju ifrågasätta eftersom vi skådat djur från hela världen! Vi har haft en supermysig helg i Norrköping! Kolmården är ju bara helt fantastiskt! Tårarna sprutade på mig när delfinerna gjorde entre, och M skakade smått på huvudet och undrade än en gång hur det egentligen står till innanför allt mitt permanentburr! J var såååå nöjd över sitt födelsedagsfirande tillsammans med bästa kompisen. Familjen vi åkte tillsammans med är så lätta att umgås med och vi har samma humor. Det är härligt att vår vänskap fortfarande består fast våra liv nuförtiden är fyllda med barn, jobb, studier och husbygge. Givetvis underlättar det ju att våra barn trivs utnärkt ihop! Tillbaka till Kolmården:

E sprang som en galning i backarna på Kolmården, att han endast fick ett skrapsår tycker jag var snyggt jobbat med tanke på de hastigheter han höll. M och jag var beredda på att ringa en ambulanshelikopter när han damp i backen, vi var säkra på att tänderna skulle ryka all världens väg, men ännu en gång lyckades "snutis" undkomma allvarliga skador! Höjdpunkten för nu sjuåriga J var att lyckas klappa en ROCKA! Total lycka!!!! E som hade en tidig ambition att klappa en haj började istället gråta av rädsla för dessa stooora bestar, han var fullt nöjd med att klappa kamelen som godtyckligt smaskade på det plockade gräset. Och ja, kära läsare, M åkte linbana precis som han ville!

Jag måste säga att jag är imponerad av noshörningar! Hur kan dessa stora klumpiga och buffliga skapelser inge ett sådant lugn som jag tycker de gör? Jag ville naturligtvis förmedla mina varma känslor till mina barn, men E påkallade högt och tydligt min uppmärksamhet för han hade minsann något annat att visa mig. En magnifik och alldeles vanlig fiskmås som flög på den blåa himlen! Jaha, vad är en noshörning mot en fiskmås???

I safariparken skrattade J så han nästan kissade i byxorna då vi blev "anfallna" av strutsarna! Lejon, vargar, björnar, giraffer och alla möjliga andra djur fick vi se! Jag befann mig i sjunde himlen, såklart! E såg hur många ankor som helst i "vattenhålen", precis sånna som finns i dammen vid ICA-affären!
Som ni hör så har vår mini-semester varit hur bra som helst för oss allihop!
/Ego

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas den fulingen inte bet er i näsan.