lördag 3 maj 2008

ATT FÖRFLYTTA BERG


Nu är minsann allting möjligt! Efter jag funderat på vad jag skrev i mitt förra inlägg insåg jag att jag skulle ge rumpan en dust! Klockan nollåttanollnoll åkte gympadojjorna på och jag gav mig iväg i raskt takt! Ja, jag gick tills jag var utom synhåll för byborna och sedan spurtade jag! Faktum är att jag orkade mer än jag trodde och sprang (läs jogga i sakta mak) rundan jag tänkt. Stolt som en tupp och röd som ett stopptecken i ansiktet hade jag massor med ny energi efter en uppfriskande dusch! Ja, jag tror minsann att jag springer en tur imorgon också! Fast då ska jag inte dricka fem muggar kaffe innan, det kluckar liksom så rysligt, man blir nästan sjösjuk! Målet är inte att springa runt i Göteborg som min vän Humle, personligen anser jag att hon o maken ska nöja sig med sänghalmen...

Men det är klart, det kanske blir ännu roligare med en medalj om halsen!!!


Det som fått mina tårar att trilla idag, var den underbara lilla Bambi som Dumle fotograferat och lagt ut på bloggen! Vilken underbar varelse! Miljoner känslor forsar genom kroppen när nytt liv finns överallt i naturen, från grodyngel till nya Bambisar!


05.45 cyklade jag till tjocka hästen med hopp om en liten fölunge, men nej! Stackars P ser ut som en bakpotatis med fyra tandpetare i. Hon e sur och irriterad och vill absolut själv bestämma var jag ska rykta henne, jag gör som hon vill och inser att det inte är lönt att försöka bestämma över en stackars högdräktig fjordhäst. Hela eftermiddagen har vi varit hos kompisar och myst, druckit kaffe och hjälpt till att plantera en häck! M har ju jobbat tio år på en plantskola så han lös minsann upp då han åter fick stor spade i ena handen, whiskey i andra och jord under naglarna! Ja, summa summarum har denna dagen varir bra trots att E och jag har ont i halsen, ibland måste man fokusera på det goda och vänta med det onda tills doktorn har öppet på måndag!

KRAM TILL HELA VÄRLDEN (förrutom den där idiotgubben i Österrike!)

1 kommentar:

Rally-Sally sa...

Känns som om detta är klubben för inbördes beundran, men so what - så länge vi lever och har roligt! Vilken mage förresten, det ser lovande ut. Jag träffade en blivande mor på BB som hade fått vänta allt för länge. Hon drömde på nätterna att det inte var en bäbis där inne i magen utan ett monster. Hoppas er häst slipper sådant!
Dumle