onsdag 7 maj 2008

LEDARSKAP


Igår började jag en ny kurs, ledarskap på distans.

Nytt universitet med ny plattform som ska läras in, nya namn och nytt sätt att genomföra seminarier på. Igen. Pricken över i är att jag köpt fel bok, såklart den som ska examineras på MÅNDAG! Flitiga och steget-före-jag som brukar ha stenkoll har tagit fel på upplaga....

Som tur är har jag fått en ny bästis. Mina andra bästisar är för tillfället hemskt otrogna, så jag har också skaffat en ny vän. Denna nya bästis sitter då och då på min axel, är röd, brännhet, har horn, svans och en liten söt gaffel i sin hand. "Bästis" löste mitt litteraturproblem: -Läs det du har, chansa, håll för öronen och hoppas på det bästa!
Jag ska lyda min nya bästis eftersom hon kommit på många bra saker. Mamma Scans köttbullar, pulvermos, färdigskivat grovbröd, Findus tomatsoppa och att man kan tjuvsopa med en liten kvast istället för att dammsuga!

Tillbaka till ledarskapet. Här lägger man ner tid och ork på studier på högre nivå om ledarskapets komplexitet i detta nya samhälle. Hur viktigt förtroende är, karisma, pedagogik och lyhördhet inför omgivningen och hur allting hänger ihop för att på ett effektivt sätt driva ett vinstgivande företag. Sekunden efter ber man snällt sina barn att tvätta händerna innan maten och som svar får man: -DUMMA MAMMA!
Tjenamoss verkligheten! Mina gullegossar har tydligen fått nya bästisar dom också! Va kul! Då kan vi leka alla sex!

Trots våra nya bekantskaper är nog livet ganska bra ändå. Förståelsen är stor för J´s tillfälliga dåliga humör, det är hans tur att ha feber och halsont, han är ju faktiskt världens goaste kille som vill så väldigt väl.

Lilla fölet mår bra, springer i full galopp runt mamma som äter och äter. Lilla svansen far runt som en propeller och älgbenen lever ett eget liv! Andra saker som är bra är att älskade maken har fått en välförkänt löneökning och att min papps har kommit hem från Grekland, brun som en pepparkaka, som sig bör!

Godnatt! (speciella godnattkramar till Porr-Humle och Lady Dumle)

3 kommentarer:

Hosanna sa...

Vi har visst samma bästis. Dessutom tror jag att vi har mer gemensamt...men det behöver vi ju inte basunera ut på nätet. Lite integritet kan ju aldrig skada ;)

Rally-Sally sa...

hahaaha den lille påa xeln är toppen att ah! den ahr jag haft sen barnsben. Vi är numer sams, vadå porrdumle????hahahahahavill se mer bilder på fölisen

Lilla stora jag sa...

Jag vill så gärna skriva en kommentar men jag vet inte hur man gör!!! Jag gör ett försök i alla fall. NU har jag äntligen tagit mig tid att läsa din blogg! Jag måste säga att jag blev både imponerad och avundsjuk! Jag vill också ha en egen blogg, det är ju skit coolt!!! Men jag tror att jag nöjer mig med att läsa din. Nästa gång du tänker ta på dig gympadojjorna kan du väl ringa mig?