fredag 2 maj 2008

TRÅKIGASTE JAG VET!


Det är klart som klaraste korvspad! Nu har ju hela familjen varit friska i EN HEL VECKA så det är på tiden att elaka fisvirus hoppar på igen. Godingen E vaknade med 38.1 i feber och jätteledsen. Jäkla skitdag! Min oro spinner iväg som värsta tornadon och maken M försöker övertyga om att det bara är en vanlig förkylning. Nu ska jag svära igen: JäklA GOOGLE för att man så lätt kan få information om alla hemska sjukdomar som finns, just nu har E allihop.... Och igen: jäkla mig själv som inte kan låta bli att febrilt leta symtom och verkningar! Så trött jag blir. Så nu sitter jag här bredvid en sovande liten kille med världens gulligaste "nappljud" och storebror som VERKLIGEN vill att lillebror ska med ut och gunga! Och eländes elände, grädde på moset är att hästrackaren fortfarande kniper, måste vara en illbatting till hingstunge där inne! I vilket fall som helst hoppas jag på bättring i denna familjen, nu vill jag att mina barn ska få vara friska, fräkniga, brunbrända, glada, sand-i-håret-iga, gräsfläckiga och glada. I går, när E var frisk gjorde han en rolig upptäckt, om man blåser jättemycket med ett sugrör i mjölken blir det jättehärliga bubblor! Eftersom jag är en pedagogisk mamma uppmuntrade jag honom friskt medan pappa M var redo med sin kompis Herr Wettex-trasa! Säger som Bert: Tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer: