söndag 1 juni 2008

TILL M



Även om jag har väldigt svårt att förstå det, så har vi idag varit förlovade i hela 18 år! Jag minns hur vi stod på altanen hemma hos mamma och pappa, de bjöd på skumpa och gratulerade oss! Jag var 16 år och väldigt, väldigt kär! Ja, våra familjer tyckte nog att det var alldeles för tidigt men sa aldrig något till oss, de förstod hur viktigt det var för oss. Vårt första egna hem, tvåan på Pappis var ruskig och otrevlig, men den var vår. Lika ruskig var jag, men du förstod och stöttade mig när jag sa upp mig från jobbet och blev arbetslös. Ja, listan på uppskattning kan göras lång! Du har varit den trygghet som varit den stabila grunden genom mina trevade, krokiga vägar som förhoppningsvis nu kommer att leda fram till ett jobb jag kommer att trivas med. Du har alltid trott på mig, likväl som jag alltid trott på dig. Jag respekterar dig för ditt tålamod, förståelse, beslutsamhet och framför allt ditt klara tänkande. Du är en imponerande förälder som leker, skrattar, brottas, tröstar, uppmuntrar och förstår. Och du gör det alltid, inte bara när du har tid och lust utan även då du är trött och slut efter veckovis med skit på jobbet.

Jag kommer aldrig att endast se på dig som pappa till våra barn, utan som den starka och kloka människa som du är. En människa som jag önskar tillbringa varje minut tillsammans med, våra samtal är långa och djupa, våra skratt är många och befriande, våra "gräl" är konstruktiva och lösningsinriktade. Ja, jag är lika lycklig idag som när jag var 14 år och vi cyklade till ån med våra fiskespön och majsburkar....
Tänk vad vi har mycket att se fram emot, inte bara se våra ljuvliga killar växa upp, utan att få vara tillsammans som en hel familj där vi inser våra värden som individer. Kanske det låter som en klyscha, men jag älskar dig bara mer och mer för varje dag som går. Det finns inte tillräckligt men "konsumkassar" för mina känslor....
Som bilden visar ser jag fram emot alla våra utmaningar vi kommer att möta på vår väg framåt, precis som jag med ett leende ser tillbaka på allt vi varit med om!
JAG ÄLSKAR DIG!
/F

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken kärleksförklaring efter så många år. Grattis! Jag blir avundsjuk.

Hosanna sa...

Å vilken kärlek... fantastiskt!