söndag 18 maj 2008

VET DU MAMMA? JAG ÄLSKAR DIG SOM EN MAN!


Denna kärleksförklaring får jag då och då från yngste sonen, härligt va? Det är liksom hans mått på MYCKET! Denna helgen har varit som en GottochBlandat-påse. Fredagskvällen tillbringade jag tillsammans med byns andra mammor. Gott att äta (Primadonnaost med fikonmarmelad t e x MUMSFILLIBABBA), gott om skumpa och skratt. Halvfull och mätt vinglade jag hem och somnade som en stock vid 23.30. Barnkalas med hamburgare, glass och ballonger på lördagen, kvällen grillihilli (läs grillfest) hemma hos garderobskonsulten och sambo. Återigen halvsnurrig och mätt! Men jisses, vad härligt det är med massor av barn som leker utomhus, rosiga om kinderna och trollfötter (trollfötter=gullegossarnas beteckning på M´s fötter när han klippt gräset barfota). Söndag: premiärridning på världens finaste och tjockaste häst! Red bara i hagen för att lilla Capella skulle vänja sig vid denna säkert smått bisarra syn. Capella fick eld i baken och hade stor cirkusuppvisning i akrobatik, med inslag av roadracing eftersom hon låg ner i kurvorna! Satt sedan på filt i trädgården och smorde in både träns och sadel, M höll sällskap med gott kaffe och mysigt småprat. Ordentliga maken undrade om man inte borde rengöra sadeln innan den infettas? Min bästis med hornen, ni vet hon som e rackarns varm, satt på bästa parkett idag också, vilket resulterade i att man inte alls behöver använda tramsigt sadeltvål innan. Det blev ju för tusan blankt ändå!
Fick G på min fylletenta (vill man veta mer om detta så gå in på hybrisvarning.blogspot.com)! Fast jag intalat alla andra, inklusive mig själv, att jag endast strävat efter ett G så infann sig lik förbaskat en besvikelse när jag fick resultatet. Vad e det för fel på mig? Kan jag inte bara "glida igenom" och vara nöjd? Bästa maken påminde mig om att jag faktiskt haft E hemma hela tiden, studietid har det varit ont om, så jag borde vara helnöjd över ett G. Ja, det borde jag verkligen! Summasummarum har alltså ännu en helg försvunnit, den har varit glädjande och batteriladdande (kan det bero på mängden alkohol....) Oj, jag höll på att glömma! DUMLE ÄR TILLBAKA I SVEDALA! Ska ringa henne så fort telefonen funkar igen, måste höra allt om kiltar och sexpipor, oj, menar så klart säckpipor!

1. Grattis till den nya mästaren i freestyleflygning!

2. Grattis till mig själv för en avklarad tenta! BRA JOBBAT!

3. Humle, har du överlevt jogging och sänghalm?

4. Flöjtsnuttan! Önskar dig lycka till; tro bara på dig själv!

5. C! Välkommen till bloggvärlden!


Dagens positiva ord är utvalda av M:

Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger


2 kommentarer:

Rally-Sally sa...

kära medelmåtta:-)glid på! det blir mycekt roligare då! Jorå löpningen gick som på räls jag är imponerad av min inre kraft! Däreomt blev sänghalmesn övningar inte så avancerade eftersom vi kände oss som om vi var övverkörda av en lastbil eller något liknande. Alla muskler är stenhårda och gör sååå ont! Men med medaljen på gick allt bra *fniss*
ps. rengöra sadeln är överkurs, hälsa M det!ds.

Resenären sa...

Tack, tack för besöket! Jo, visst är det upplyftande!! Jag kommer på mig själv med att sitta här JÄMT... och kanske har det gått lite överstyr när man börjar tänka i termer som: "hmmm, ska jag nog skriva om i bloggen..." eller: "hmm, skulle man kunna fota och lägga in i bloggen...". Men jag är inte orolig det minsta - jag skyller på nyhetens behag och antar att det lägger sig lite med tiden. : )
Grattis till tenta-G förresten!! (jodå, G är alldeles tillräckligt)
Kram!