fredag 9 maj 2008

MITT EGET LILLA KAOS!


Vem är det som hela tiden stökar till det på detta viset? Det måste vara någon som smiter in i vårt hem och slänger runt skor, svärd, kläder och diverse prylar. Bilden visar tyvärr inte en engångsföreteelse utan ett konstant förhållande. Till saken hör att vi är FYRA personer! Hur i hela fridens namn kommer det att se ut när gullegossarna är tonåringar? Dessutom vet alla som varit tonåringar själva, att med "ton" följer fotsvett. Kära läsare, kan ni tänka er vår hall om 10 år? Det kommer att vara imma på rutan, frätskador i hallmattan och familjen kommer att ha tårar i ögonen konstant av svidet! Nej minsann, det får bli ordning på torpet! Jag ska istället för att läsa Retorik i sommar anmäla mig till en kurs i ORDNING OCH REDA! (Mamma och pappa skulle bli superglada!)

Var tillhandahålls denna form av grundläggande kunskap? Det vet jag....

I ett stort härligt, vitt hus här i byn. Där bor min själsfrände och kalaspuffsgoda vän K.A. Hennes familj består av en sambo, en hund och fem barn. Kaos? NO WAY! Jag har kommit på ännu en sak som jag e avundsjuk på: K.A.´s garderober. Jag har bara ett ord för dessa: perfektionism. Hon skulle tjäna hundratusentals kronor på att bli garderobskonsult! Bra idé va?


I vilket fall som helst har jag problem, det kan man tydligt se. Jag har insett att jag har skilsmässotrubbel när det gäller skor. Ni vet hur minnen kan nagla sig fast i en människa. -Åhhh, kan inte slänga de skorna, de hade ju J på sig första gången han cyklade! Jisses, vad fånig jag kan vara! Ska fundera på hur jag ska tackla detta problem, men förändring behövs! Eller jag kanske ska önska mig en städerska i födelsedagspresent?

1 kommentar:

Rally-Sally sa...

jag vet en polsk duktig städerska som tar 80 spänn i timman...svart:-)