torsdag 1 maj 2008

I´m waiting....


Inget föl i natt heller. Min fjordhäst P var uträknad till igår och nu tycker jag att detta är supertrist! Klockan var kvart i sex imorse när jag småsprang (pust o stön) till hagen för att kolla men, nejdå, P tittade på mig som om jag var totalt dum i huvudet! Hon såg t o m arg ut för att jag väckte henne med mitt toffelklapprande...

Detta är tydligen en djurplågardag, S (godhjärtade, gosiga lurvvovven) åkte i badet. Husse badade och jag fönade och klippte. Men titta så fin han blev! När han försöker smita iväg så där ljudlöst byterhan namn till Ulven Backa-Fjöl, en urhund med åldriga instinkter som att fly från fetvadd i öronen och schampo/balsam. Det här med balsam tycker S inte e speciellt manligt...


Som föräldrar har vi idag tagit ett STORT steg: vår busiga, supersöta fyraåring E har idag åkt till en kompis och blivit LÄMNAD där! Jag undrar hur lång en navelsträng egentligen kan bli? Men jisses vad konstigt allting blev nu då, det var ju M som lämnade honom, inte jag! Fast nog finns det en "osynlig" navelsträng mellan en pappa och hans barn, denna pappan sitter och tittar på telefonen hela tiden, beredd att fara ut i bilen för att snabbt som blixten hämta hem den lille skyddslingen! Denne världens bästa pappan gör allt för sin familj, ikväll ska han fodra sin fru och barn med karré och bakad potatis. Karré grillas dagen till ära under ett ytterst charmant parasoll inköpt för 249 kr på Jysk, eftersom det ösregnar.


Förresten! Här kommer en hälsning till min mamma: Mot en bättre skinka!!!!!! På balkong!

Förresten! Här är minsann en till pappa oxå: LÄMNA GENAST GREKLAND O KOM HEM!!!


Jaha, hörs imorgon!

1 kommentar:

Rally-Sally sa...

välkommen till bloiggvärlden! Bra, för nu kan vi hålla koll på varandra oavsett vad det blir av oss! en egotripp och hybrisvarning...säger det något om oss månne?
Kram och hoppas det grillade smakar gott!
Humle