fredag 2 maj 2008

NU KÄNNS DET BÄTTRE!

Upp och ner, ner och upp, grisen gal i granens topp! Undrar om det fanns lika mycket elaka idiotvirus i Lönneberga? Det tror inte jag! Nej, om man inte var sjuk så man dog, var det nog mest toffelskav, svart snyt, tandvärk och halm på konstiga ställen! I a f mår jag lite bättre nu, liten E vaknade och ville ut och leka! Så jag är inte lika säker på att han har leukemi, hjärnhinneinflammation eller blodförgiftning längre! Min kära mamma har bidragit till att lugna ner mig, tack för att du älskar mig och mina barn, mamma!
Pratade med min kära vän K idag, hon berättade att hon inte är avundsjuk på folk längre! Det är ju en befriande känsla! Jag började fundera på om jag är avundsjukt lagd? Vad är jag avundsjuk på? Det e klart, jag måste ju erkänna att jag e lite avundsjuk på de kvinnor vars rumpor inte fortsätter röra sig när de stannat. Jag är också lite avundsjuk på de kvinnor vars bröst inte lever egna liv, nedåtliv alltså. Samtidigt är ju jag som jag är, face the fact eller ut och spring. Helt plötsligt är jag ganska glad för både rumpa och bröst!!!! Den dag jag möter en löpare som ler ska jag fundera på att ut och springa!
Nej, egentligen är jag faktiskt bara avundsjuk på de som kan leva ett ganska "normalt" liv. De som inte oroar sig hela tiden utan njuter av alla stunder i livet, detta är något som jag måste öva på. Jag har ju faktiskt allt jag någonsin önskat mig.....
Kramar från en hästluktande burrtant till mina kära vänner Humle och Dumle!

1 kommentar:

Rally-Sally sa...

hihi! härligt med båten i parken perspektiv...det var så jag tänkte...skönt att höra att E är bättre! ja du tuttar hit och dit vi får väl vara lcykliga över att vi har dem kvar...mina är inte så små men långa..kram kram Humle