söndag 11 maj 2008

BEHOV?


Tänk vad en helg kan fullkomligt rusa iväg! Nu sitter jag här ännu en söndagkväll och funderar över var tiden tog vägen. Maken sa nyss så här: - Fy vad denna dagen har gått fort! Jag har inte fått gjort någonting vettigt alls.

Sekunden efter säger han så här: - Nämen, vad säger jag? Inte gjort något vettigt? Jag har ju varit med mina barn hela dagen!

Detta är ett sådant tillfälle som jag känner hur ofantligt mycket jag älskar min man...

Vad har då detta med vald överskrift att göra?


Jo, vi har allihop behov som ofta är så komplexa att vi inte ens kan förstå dem. Jag har ett behov av att känna ett sån´t där lyckorus som ibland riktigt rusar genom kroppen. Som ikväll efter en riktigt god grillmiddag hemma hos min pappa, då pappa, M, storebror och J spelade fotboll. Lill-E, min mamma och jag gick ner till stranden. Jag och lurv-vovven satt på en sten och tittade på Lill-E och hans mormor då de sprang i vattnet, kastade tång och skrattade. Stranden var tom och havet hade sagt godnatt för denna dagen. Då känner jag ett lyckorus.

God natt!

2 kommentarer:

Rally-Sally sa...

Såg på vädret på Rapport att munka-Ljungby hade det varmast i sverige i dag. Du hade rätt när vi patades vida tt det var varmt ute! har fått palts att göra fältstudiedagaran på. Kom på att ajg ahar jobbat ihop med en kvinna för några år seddan som jobbar som arbetsterapeut med just rehabiliteringsåtgärder i landstingets regi för långtidssjukskrivan så vi får ett par trevliga dagar att träffas igen på...

Rally-Sally sa...

Hi,
You have a wise husband and he has a wise wife who understands how wise he is....
Greetings from Scottland!