måndag 19 maj 2008

AFRIKARESA


Idag har jag tillbringat två timmar i en chatt där man behandlat föreställningar om kvinnligt och manligt ledarskap. Seminarie numero tvåso är alltså avklarat....

Jag kan tala om att dessa timmar var TRÅKIGA, jag hade mycket hellre följt med E och hans morfar (min pappa) till Afrika. För idag avseglade dessa två kompisar iväg med en stor båt till Afrika, mot stora äventyr i ett annat land. De träffade jättemånga olika djur, det var varmt och skönt och så klart mycket spännande! De windsurfade över höga vågor på öppet hav, ramlade i vattnet ett par gånger, men vad gjorde det? Hajar, delfiner och bläckfiskar som följde E och hans morfars surfande över de afrikanska vågorna.


Medan jag satt och pestade i ett seminarie satt två kompisar på stranden och fantiserade om en annan värld, en värld långt, långt borta. Jag är avundsjuk! Jag hade också velat följa med, jag hade inte behövt varken synas eller höras. Tyst och osynlig hade jag bara lyssnat och följt med på denna underbara fantasiresa tillsammans med en fyraåring och en sextiotreåring...


Godnatt!


2 kommentarer:

Hosanna sa...

Han får gärna komma hit och leka med mina huliganer också kan du hälsa honom. Till helgen kanske han t o m kan träffa en storasyster... typ ;)

http://hosannas.info/wordpress/

Unknown sa...

Det hade varit kul att vara med på resan tillsammans med lillebror och hans kompisar.