torsdag 26 juni 2008

BEGÄÄÄÄR....


Vissa kallar det sug, vissa PMS och vissa kallar det beroende. Jag klumpar ihop dessa och kallar det för begär, helt enkelt. För visst kan jag inte förneka att begäret kommer vid en viss period varje månad och gör sig påmint med en styrka som kan förflytta berg. Vad är det som gör att det är just choklad som drar? Är kakaobönan av den kaliber som åsamkar detta begär, så svårt att motstå? Skit samma, jag medger min svaghet för choklad och böjer mig därmed för begäret. Igår klarade jag mig ända fram på kvällningen. Då kom min kära vän garderobskonsulten promenixande till oss med kreationer som kunde varit sända från himlen. Garderobskonsultens trådsmala tonårsdotter har fått baknojja och bakar nu all världens kakor och muffinsar. SÅ GODA!!!!! Gräddfil i smeten och philadelphiaost i glasyren, denna kreation väger säkert ett halvt kilo! Garderobkonsulten känner väl till mina svagheter. Jag ska muta tonårsdottern att baka dessa till mig en gång i månaden. Då är jag snäll och beskedlig och hon kan tjäna en peng på min PMS. Bra idé va?

Hade DU kunnat motstå denna drömmen på bilden? (Frågade inte dig, mamma!) Idag är jag en smått kvalfylld mens-tant som suddar ut den goda muffinsen genom att baka fyra präktiga brödlimpor på fyra sädesslag. Tänk om det vore så enkelt!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vad glad jag är att garderobskonsulentens trådsmala dotter inte bor här. Jag hade inte släppt in henne. Men jag hade stått bakom gardinen och dregglat.

Unknown sa...

"Begäääär". Det måste vara mer än Chokladmuffins med gojsmojs och jordgubbe.Eller????? Men det är jädrans gott.

Ego sa...

Memme:Du har så rätt så rätt! Denna muffins är liksom toppen av ett isberg. Det duger gott med vanlig hederlig mjölkchoklad...

Unknown sa...

Nu är det slutbloggat för min del denna veckan. Nu drar vi till landet. Kram Memme

Anonym sa...

Skulle jag lätt kunna låta bli! :)