tisdag 17 juni 2008

ALLT OCH INGENTING!


Det är vad som händer just nu, allt och ingenting! De senaste dagarnas största händelse är att min mamma har flyttat till en jättefin lägenhet med utsikt över stan, två underbara balkonger som ger henne ett andrum. Flytten gick på ett kix, morbror R kom och bar grejer i flygande fart. M och min käre storebror bar alla STOOORA, TUNGA möbler i en sån fart så fantomen stod stilla. Storebror kunde bara hjälpa till fram till kl.12 så det gällde att ligga i, och det fixade dom! Morfar tog sig an buskillarna, det blev både hembygdspark och MC Donalds denna dag! Min mamma kommer nog att trivas som fisken i vattnet, ögonen ler på henne.

Barnen har överlevt avsaknaden av jordgubbar på avslutningsdagen, mamma lovar ändring till nästa år... Det märks att killarna har anammat sommarlovet, de vill leka med kompisar hela tiden, helst dygnet runt. Jag är en "dum" mamma som försöker förklara vikten av en stillsam tillvaro där ro och mys ingår. Garderobkonsultens gosiga tjejer var här igår, lek och bus! Jag bjöd på spagetti och köttfärssås till lunch, stora tjejen la sina bestick efter första tuggan. Då jag frågade henne varför svarade hon uppfostrat:

- Ja, jag kanske inte tyckte att det var så gott! Ni har ovanligt stora lökbitar i köttfärssåsen.

Goa unge, jag hade så klart glömt att hon hatar lök, tur att hon känner sig så hemma att hon kan tala om det, hon berättade nämnligen med ett snett smile att hon kan dö om hon äter så ovanligt stora lökbitar! Lill-E visade mig i söndagsmorse hur han kunde hoppa på sin hoppeboll, jätteduktig pyjamaskille for runt på gräsmattan halv åtta på morgonen. Jag berömde klimpen och vände mig om, VIPS så var han borta! M och jag kallade länge och väl, men inget svar! Kan ni som känner Lill-E tänka er vad han gjorde?

Jodå, han hade lyckats plocka fram tre använda penslar i carporten, ivrig och snabb som en iller målade han om den redan ommålade väggen. Den beige väggen hade nu andra färger också. Ni kan ju tänka er hur, eftersom han stolt berättade för mig att om man blandar rött och vitt så blir det rosa...

Idag ska M jobba över så jag laddar inför denna dagen, vi ska baka pizzabullar, mocka hos hästarna, fylla vatten, cykla och lyssna på tjat om att få leka med kompisar. Vi får väl se vad dagen erbjuder!

KRAM

1 kommentar:

Unknown sa...

Lill-E är en skärpt kille. Han kan blanda färg . Låt Lill-E måla huset , det kommer att bli läckert.