torsdag 12 juni 2008

NU SKALL DET HÄNDA!


Nu har det äntligen blivit dags! En stor förändring för oss är på gång, det kommer att bli jobbigt, kämpigt, tröttsamt och stundom smutsigt. Tillsammans har vi slutligen bestämt oss för att se positivt på detta. M och jag har gemensamt samlat våra krafter inför förändringen, det kommer att slita på oss och vårt förhållande. Våra muskler måste nu upp till bevis! Länge har vi tänkt och diskuterat om och hur detta kommer att påverka vår vardag och liv, M har menat ett och jag ett annat. Jag har varit smått drivande i beslutet och M har tyckt att det är väl bra som det är (mycket för att slippa det krångliga). M är dock en optimistisk person som aktivt kan tränga bort det som inte är bra och fokusera på det som komma skall. Framför allt ser han till mina behov, han förstår och håller kärleksfullt med när jag förklarar mina tankar och känslor. Jag vet också vad denna förändring kommer att föra med sig, men jag tror att vi är starka tillsammans och att vi snart kommer att kunna njuta av våra ansträngningar. Om vi bara tar det lugnt och är rädda om varandras tid och ork kan vi mäkta med och nå målet. Vi mobiliserar våra krafter inför denna prövande tid som skall komma, fast beslutna om att inte låta det ta över våra liv. Vi gör det, vi gör det, vi gör det!!!!!

Vad vi ska göra? Vi ska måla om huset i en annan färg!
Om jag behöver lite spänning i livet? Ja, kanske det!
Om jag har överdrivit betydelsen av en ommålning? Maybe, beror på hur man ser det!

KRAMAR TILL ER, I MORGON BÖRJAR SOMMARLOVET! /Ego

5 kommentarer:

Rally-Sally sa...

Haha! Det låter som att sätta upp ett förtält. Klarar relationen denna pärs bär den genom allt! Pluss i kanten för snygg formuleringskonst. Så byggs ett drama upp...

Rally-Sally sa...

hahahaahaha! inte värre än så!!!Humle började svettas och få ångest, tänkte att det skulle bli en till till fotbollslaget elelr nåt sådant...Good luck! Vilken färg blir det då????

Ullabella sa...

Hallå i skånelandet....så du sitter inne med en blogg du med..busa!! ska läsa jag... =)

gud vilket projekt..att måla om huset..vad ska det bli för snyggt??

jag smsade dig förra veckan när jag såg du frågat om adressen till sockerdricka...men jag vet inte om du inte fick det eller aldrig såg det...

ialla fall..min bloggadress är
http://ballaullabella.blogdog.se

adressen till sockerdricka är
www.sockerdricka.nu
sök på författare/användarnamn/ballaullabella

så ska du nog hitta.. =)

ha det gott nu...njut av sommaren..
jag har börjat jobba så jag är fan helt slut...puew..jag är inte gjord för kroppsarbete..haha...

kram /Ulla

Resenären sa...

Kul! Vad blir det för färg?

Unknown sa...

Det klarar ni lätt med lite tålamod och morfars hjälp, eller kommer inte morfar tll undsättning? Klart han gör.