fredag 20 juni 2008

MIDSOMMARAFTON I BYN!


Då var det dags att fira midsommar igen! Vid byns gamla skola är det dans och fika, många bybor kommer att vara där, gamla och unga. Vi klär midsommarstången och barnen leker glada och spralliga lekar. Härligt! Mammorna har varit uppe i ottan för att binda vackra kransar till döttrar och sig själva. Det låter så somrigt och man tänker sig dessa mammor gå på en äng med barnen och plocka blommor till stång och krans. ICA tjänar massor med pengar på att sälja blåklint, prästkragar och stark sytråd. Blomsterängen har blivit ersatt av ICA, mammor och döttrar dansar fram i gångarna nynnandes på "vi ska spela fiolioliolej, vi ska spela basfiol och flöjt", ivrigt (läs stressat) plockandes matjes, potatis, glass och andra midsommar-mat-varor! Jag sprang själv runt i gångarna härom dagen fast jag nynnade på en julsång istället. Anledningen? Jo, det är så att M ALLTID nynnar julisar när han målar på huset, fråga mig inte varför! Av någon konstig anledning fastnar hans nynnande alltid i mitt huvud, jag kan inte bli av med det! Kan tala om att jag under två veckors tid gick och sjöng "Michelangelo, nämen svara då..." Högst irriterande eftersom jag verkligen inte gillar denna slagdänga!
Hoppsan, var tog nu midsommar vägen? Jo, kvällen firar vi tillsammans med fyra andra familjer i byn, trevligt trevligt! Knytkalas blir det i vanlig ordning, god mat och gott sällskap.

M har nu börjat sin efterlängtade semester, han behöver nog allt vara lite ledig efter en hektisk vår på jobbet. Jag har ju tidigare berättat att M älskar att grilla, kommer ni ihåg? Han sa faktiskt härom dagen att man faktiskt kan mäta hur bra semester man haft, genom att kolla hur många gånger man har grillat:
- Hur var din semester?
- Jo tack, vi grillade 10 gånger!
- Haha, jag har grillat 15 gånger! Då har min semester varit bäst!

M är min allra bästa och sexigaste vän, ingen dålig kombination va? Ingen kan få mig att skratta så som honom, vi har samma sjuka humor fortfarande och han är en av de människor som verkligen bjuder på sig själv i alla lägen! Han e bäst! Då får man ta en och annan julsång mitt i sommaren...
Såklart att jag skickar massor av midsommarkramar till Er alla! Speciella kramar skickas till mina goda vänner Humle och Dumle, vars tankar om ditt och datt ni kan läsa på hybrisvarning.blogspot.com KRAMKRAMKRAMKRAM


12 kommentarer:

Unknown sa...

Får inte Hosanna och Memme någon plats i din kramvärld.Jag bara undrar?

Unknown sa...

Jag testar om jag är med på banan.

Ego sa...

Hej Memme! Är inte så van vid bloggvärlden ännu,men det är jätteroligt at läsa era kommentarer på min blogg. Jag blir glad! Skulle gärna läsa din blogg men vad jag förstår så har du valt att inte visa någon. Är det så det funkar? KRAM och tack för dina värmande kommentarer!

Unknown sa...

Hej Ego! Tyvärr så har jag ingen blogg, men jag har telefon. Vet du nu vem jag är?

Ego sa...

Käre Memme! Jag är kanske trög men nej, jag vet inte vem du är...

Unknown sa...

Du får väl fundera lite till innan jag avslojar mej. Jag är en liten kvinna, snäll och omtänksam är gift och har ett barn. Är inte direkt ung. Slut på ledtrådarna för denna gång.

Ego sa...

Memme: Tack för ledtrådarna, jag fortsätter fundera....
Är tanken att jag ska ringa dig när jag kommit på vem du är? Måste säga att jag är ganska tom i huvudet. Är du och Hosanna mer än "bloggvänner"?
Kram från en som vrider om hjärnan

Unknown sa...

Godmorgon! Ja, Hosanna och jag har en relation. Åker ifrån min dator idag, men återkommer nästa måndag.

Ego sa...

Kan det månne vara en kär släkting? Hälsa Hosanna!
KRAM

Unknown sa...

Du har kommit mej på spåren. Det är en nära släkting. Kram Memme

Ego sa...

Okidoki, det har nog varit namnet som förvirrat mig. Har du kommenterat två gånger på ett inlägg med två olika namn? Både Memme och ditt riktiga? Nu bränns det rejält va?

Unknown sa...

Ja, du har rätt, jag har kommenterat med min hotmail.adr. det var inte meningen det bara blev så. Jag är inte så duktig bloggare som Hosanna.Visst är hon bra? Nu vet du väl vilken jag är?