måndag 22 december 2008

Att få något på huvudet

På min praktikplats har dom äckligt kaffe, dessutom kostar det femtio spänn i månaden. Pengarna e väl det lilla i detta, gott kaffe är värt hur mycket som helst.
Well, min handledare dricker istället te på jobbet. Okej, tänkte jag tveksamt.
Jag är definitivt ingen tedrickare.
Men...

Hon bjöd mig på Friggs örtte med smak av
SÖT LAKRITS.
Trubblet i kråksången är att detta te endast kan inhandlas typ tre mil bort, på City gross.
Som tur är följde världens bästa kompis med som stöd, även om hon för en stund tvekade på mitt idiotiska infall.
Att åka till City gross ett par dagar innan julafton bara för att inhandla detta te. Det är det bästa med henne, hon stöttar mig i allt även om det är helt knäppt. Detta blev en jättemysig tripp, bara hon och jag, billiga grejor, te och wokad lunch i lugn och ro. Och just det, Agnes och Darin var också på City gross, undrar om dom inte har Friggs lakritste i Stockholm?

Jag köpte fem paket av Friggs örtte.
Jag har blivit en teis.
Undrens tid är alltså inte förbi.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hosanna dricker oxå lakritsthe. Jag måste prova.Det börjar dra ihop sej till jul, då drar vi iväg till den stora skogen och firar.God jul på er alla i Skåneland.Många kramar från Memme och Päronhalvan.

Resenären sa...

Mycket hett tips: detta te finns på betydligt närmare håll... ICA Maxi, Ählm...

Fast nu verkar du förstås ha tepaket så det räcker ett tag framöver, så det kanske inte så aktuellt med teshopping för tillfället..?

Unknown sa...

Tack för julkortet .Jag ringer och mejlar mina julkort jag har lite svårt för att skriva . Mr. P hindrar mej. Ha de` gott.

Ullabella sa...

menar du alltså att vad som helst nu kan hända nu när du blivit en teis...??? bäst att hålla i hatten nu då!!!!