tisdag 2 december 2008

Ett annat liv!

Lever jag nu.
Tvära kast och en givande inblick i yrkeslivet.
Från att själv styra sin tid till en annan verklighet, min framtid liksom.
Efter hämtning av guldklimparna är det läxdax och tid för att laga en näringsrik middag till söta avkommor. Hektiskt men kul och insikten om hur vardagen faktiskt fungerar.

Min praktik kan inte vara bättre. Min handledare och jag förstår varandra totalt och det är inte många människor jag känner så med. Jag uppskattar hennes sällskap och enorma kunnighet.
Kunnig på rätt sätt liksom. (Mina kära kursare vet vad jag menar med rätt sätt)
För mig känns det fullkomligt underbart att bli uppskattad för den kunskap jag införskaffat under den tid jag har studerat. Min praktikhandledare uppmanar mig att ta för mig, visa vad jag kan och visar mig den bekräftelse jag så väl behöver.
På ett sunt och utvecklande sätt.
Jag känner mig säker i min roll och vet att detta är rätt yrkesval för mig. Även om jag står inför ett vägskäl inför framtiden blir det bra vilken väg jag än väljer att ta.
Det är jag och ingen annan som styr.
Världen är öppen...

2 kommentarer:

Sus sa...

Det kommer att gå bra för dig.
Sanna mina ord.

Ego sa...

Tack Sus, du e snäll.