lördag 6 december 2008

Och nu kväll...

Tre inlägg idag; morgon, middag och nu kväll.
En Egodag.
Till kvällsmat har det serverats lite försmak på julen.
Korvar, köttbullar, sill och kokt ägg.
MUMS!
Också Janssons frestelse, såklart.
Och Janssons skinkfrestelse till J och Lill-E.
Lill-E sa:
- Åh, så´n här har jag ätit på dagis!
- Oj, så´n med skinka?
- Näää, med banan.

Det är bra med nya traditioner...

Vilken bra dag det har varit.
Medan J och jag fnittrade oss igenom Väla på jakt efter julklappar med varsin milkshake var M och Lill-E och fikade mumsfika hos farmor och farfar.
Vi är alltid lika välkomna dit på fika och mysigt småprat om ditten och datten.
Det känns så underbart skönt att våra barn har närvarande mor- och farföräldrar som finns med i vår vardag. På ett så naturligt och okonstlat sätt som beskrivs som, ja, äkta kärlek.
Till J och Lill-E´s mormor, morfar, farmor och farfar:
Tack av hela våra hjärtan att ni är just ni!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och vi läser med glädje varje inlägg om det så skulle bli dubbelt upp. Får mig en dos glädje och jag samlar på det.
Kram, Monique.

Lilla stora jag sa...

Hos oss kallas Janssons skinkfrestelse för Jönssons frestelse

Unknown sa...

Mor och farföräldrarna skall vara lika glada som har sådana barn och barnbarn.Jag vet att dom är väldigt stolta över er. Kramar från Memme