tisdag 16 september 2008

Trött, och lite arg...

Ja, tänk som det kan bli.
Nu har jag skrivit färdigt delen som jag kallar "teoretiskt perspektiv",
så nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva mer, just nu.
Önskar jag fick tag i mina intervjupersoner NU, så jag kan komma vidare.
Idag har jag liksom stuvat om lite i texterna, petat lite hit och lite dit, renskrivit referenserna och bläddrat runt i böckerna.
Fotgrafering i skolans gympahall.
Bra kort på älsklingarna.
Hem och konstaterar att fröken i J´s klass tycker att alla föräldrar ska sy några jäkla kuddfodral, helst till imorgon då, enligt J.
Jag har ingen symaskin.
Kan inte skolan tänka en liten smula?
Det finns faktiskt elever på en F-9 skola som har syslöjd.
Varför inte ge en äldre klass detta uppdrag? Våra barn kunde ju baka muffins eller nå´t som tack? Kanske dessa eleverna hade tyckt att det var kul att göra nytta istället för att brodera nån jäkla hipp-hipp-hurra-flagga?
Ovanpå alltihop berättade J att en kille i hans klass bajsade på skolgården idag.
Varför?
Därför att skolans toalett är sååååå äcklig!
Detta har tagits upp med rektorn vid ett flertal gånger, inget hjälper.
Jag anser att det är sunt tänkt av denna kille!
Nu ikväll har alla männen i familjen varit på fotbollsträning och jag har hjälpt till att ta in halmen inför kallare tider!
Jepp, över 400 balar, snyggt staplade på loftet!
Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Närmare bestämt 745st, så det blir väl en 20-30 st till din lilla Pålle! Tack för hjälpen/ stallchefen

Sus sa...

Stackars barn!
Min yngsta håller sig hela dagar pga samma dilemma.

Ullabella sa...

jag ser dig försvinna borta i horisonten....men vi ses vid målsnöret... =)....

du är duktig med allt du!! ser till att alla dina raringar får mat på bordet!!!

Unknown sa...

Kämpa på.Jag är med och kollar vad du gör. Ha en bra dag. Kramar Memme