söndag 7 september 2008

Giltligt skäl?


Här kommer ett erkännande från Ego:
Jag kör pekfingervalsen.
Det är faktiskt så.
Jag kan inte skriva på ett sån´t där "flygande" sätt, ni vet,
när fingrarna svischar på tangentbordet.
Mitt examensarbete ligger nu risigt till.
Om ni tittar noga på mitt pekfinger kan ni se en spricka i min silvriga nagel.
Om jag använder pekfingervalsen, som jag är van vid,
inser ni denna stora risk.
Den kommer att brytas....
Nu tvingas jag skriva med långfingret istället och det tar mycket längre tid.
Risken är att jag får "gå upp" med mitt examensarbete 2009 istället.
Tror ni min handledare förstår?
Det måste ju ändå vara ett giltligt skäl?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter rimligt, kör på det!

Sus sa...

JAMENGUDJA!

Rally-Sally sa...

Länge leve fåfängan! Humle

Ullabella sa...

hahaa...ett tips från coachen...fila ner dina naglar till strax ovanför fingertoppen..de är fortfarande fina och känns långa och du kan knappra på ditt tangentbord utan risk att knäcka naglar...det kanske det kan va värt under dessa få veckor vi skriver arbete...=)
sen kan du låta dem växa ut bäst de bara kan...ett annat tips...smörj in dina nagelband med olivolja varje kväll..då blir naglarna starka och friska och växer fortare...inte ska du väl behöva vänta tills 2009 med att gå upp med ditt arbete....låt inte fåfängan besegra dig!!

Anonym sa...

Fel färg på lacket!! Läckert lack lackar bäst!!

Anonym sa...

Handledare gillar rött!