måndag 15 september 2008

Sunkigaste kvällsmaten

Maken var på föräldramöte i förra veckan. Först var det en trådsmal hemkunskapsfröken tillika dietist som höll föredrag om barns kost. Efter det började själva fröken/föräldrasnacket, tävlingen om vem som kunde stirra ner i bänken för att slippa bli klassförälder och sedvanligt kaffedrickande.
Så nu vet vi PRECIS vad våra barn ska äta för att må som de prinsar de är.
Så ikväll serverades barnen Billy-pizzor och gurka/majsblandning.
Det du, fröken präktigdietist!

Själv har jag trycktankat i mig de sunkiga äggmackorna som bilden visar, dövar samvetet med att det inte är vanligt bröd utan GI-rutor. Jag köper allt som det står GI på, hjärnan hade gått på allt. Tja, varför inte GI-Karamellkungen, GI-vetebrödskrans med mandelmassa, GI-chokladbollar och GI-krämbullar.
Name it and I eat it!
Jag börjar banne mig tro att jag är riktigt korkad!
Vem utför en lobotomi för en billig peng?

1 kommentar:

Ullabella sa...

lobotomin köper jag rakt av...fast av andra orsaker...ska man dö kan man ändå dö av att ha ätit ihjäl sig...GI eller inte..