lördag 13 september 2008

Kontraster med likheter.


Skrattade för mig själv när jag satte igång datorn. På mitt "pluggköksbord", som för övrigt ser ut som ett kaos, på min Goffmanbok, ligger Spindelmannen och Mr Incredible lungt och sover.
Det är kontrasterna i mitt liv just nu.
Examensarbetet och barnen.
Överallt i "min akademiska värld" hittar jag spår och påminnelser från mina älskade barn.
När jag bläddrar i min pärm, är plötsligt en halv sida bortriven. I mitt kollegieblock är var tredje sida en vacker teckning i alla möjliga färger. När jag var i skolan sist hittade jag en legogubbe i väskan och en lila penna utan kork i mitt pennfodral.

I min akademiska värld finns ännu en sol, han som skickar SMS för att fråga hur skoldagen varit. Eller ringer för att säga: - Jag ville bara säga att jag älskar dig!
Jag har ett bra liv. Jättebra!
För allting sammanflätas,
för nog borde Spiderman och Mr Incredible vara stigmatiserade?
Vi är ett bra team.

3 kommentarer:

Sus sa...

"Vi är ett bra team"
Det är kärlek det...=)!

Ullabella sa...

ja var glad för ditt härliga liv...det är inte alla som har det så...

ha en skön helg..kram kram... =)

Rally-Sally sa...

undrar just om Spiderman jobbar hårt för att "passera"? *Humle lägger pannan i djupa veck*