måndag 15 september 2008

Alltså, sammanfattningsvis...

har helgen varit mycket bra.
Firade moster i lördags, hade mycket trevligt och blev bjuden på god mat! Kan egentligen inte fatta att det ska ta så lång tid mellan gångerna man träffas, framför allt inte då man har så himla kul tillsammans. Och det över generationerna. Likaså att sitta ner och få skratta åt vardagens trivialiteter tillsammans med människor man faktiskt älskar. Man borde liksom ta till vara på varandra mer.
Söndagen tog vi tillvara på varandra här hemma, en mysig familjedag. Garderobkonsulten fick snällt lämna yngsta döttrarna hos oss då hon skulle fara till IKEA. Vi åt spagetti och köttfärssås för att sedan klä oss varmt och traska upp i skogen, utrustade med två spannar. M och jag, fyra barn, också Simpan såklart, så skönt! Barnen hittade typ tusen svampar som skulle med hem, inte en enda var ätbar men skit i det, det var kul. Pinnar, kottar, skalbaggar, ruttna svampar och gråsuggor åkte ner i spannen.
Så ska en söndag vara!
Idag vaknade jag 04.30, gick ner, satte igång kaffet och satte mig för att skriva. Jag tackar gudarna för mitt "morgonflyt", det jag kämpat med på engelska blev nu bra och förståelig svenska. Efter alla åkt till jobb, dagis och skola körde jag till gymnasieskolan för att försöka göra lite nytta.
Nu är jag hemma, käkat lunch och kaffet har nu runnit ner.
Tillbaks till examensarbetet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du kämpar på. Det blir något stort av dig :)

Lilla stora jag sa...

Och så har du hunnit hjälpa mig med mitt pluggande också!!