söndag 28 september 2008

Blä för att helgen är slut!

Det känns alltid som om man missat att göra en massa, ja, liksom att man inte tagit vara på den lediga tiden. Men om man väl börjar tänka efter så har man faktiskt gjort massor. Bland annat så har båda grabbarna fått tälja med RIKTIGA knivar, M och killarna har myst ute i "verkstan" med sina träbitar och knivar. Jag har tittat in ibland men skyndat mig därifrån fort som attan. Mammanerverna klarar inte av knivar i älsklingshänderna. Lill-E blev eld och lågor då jag tittade in och började vifta runt med kniven i sin iver att visa mamma nyvunna kunskaper. J har snickrat ihop ett armborst, jättefin. Men dessa vapen hela tiden, jag önskar de hade täljt söta små trägubbar, precis som Emil.
Jag har skrivit på mitt examensarbete, känns motigt just nu. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, och inte hur jag ska gå vidare. Argumentation känns overkligt.
Spänningsvärk i axlar, nacke och huvud. Ja, ett kit, kan man säga. Jag kan också tala om att det blev definitivt inte bättre av att rida på en sur fjordhäst, fick sitta och tjuvhålla hela tiden. Pausan ville bara hem till stallet och sitt föl, och det kan man ju förstå. Man kan nog säga att vi helt enkelt inte var riktigt överens ikväll. Trots detta så är det otroligt avslappnande att vara med hästarna...

Inga kommentarer: