måndag 8 september 2008

Goddag yxskaft!

Ibland undrar jag hur det står till inne i Ego-hjärnan. Antar att det är lite mycket just nu, och ovanpå alltihop har väl sommarlovhjärnan inte riktigt fattat att höstterminen faktiskt har börjat. Det är så mycket som jag tycker är så kul att jag inte har vett att säga nej till, det ger mig så mycket i själen. Samtidigt så selekterar huvudet vad som skall minnas...
Detta ställer naturligtvis till det lite.
Som att jag glömde bort att dagis hade stängt idag, samma dag som jag lovat att vara med på gruppvägledning på gymnasieskolan.
Som tur är kunde Garderobkonsulten förbarma sig över Lill-E så jag kunde åka iväg. Tusen tack för detta!
På tal om Lill-E.
Ibland undrar jag hur det står till i den hjärnan också.
Kan verkligen inte en fyraåring fatta att det inte är en god idé att kissa på en studsmatta? Medan man ska hoppa på den..
Eller att det blir märke även i Garderobkonsultens fina köksbord om man rispar med sin gaffel?
Eller att man INTE kan tjuvkladda in sig med Helosansalva?
Eller att man inte ska cykla på gammelgrannens nykrattade rabatt?
Ja, listan kan göras lång.
Nu väntar jag tålmodigt på avrättning.
Min handledare ska kommentera det jag hittills skrivit. Ja, jag är nervös!
Nu borde jag ha tagit upp något ur frysen till kvällsmat, planerat övningar till gruppen imorgon, läst igenom en engelsk artikel, städat toaletten och kört ut soptunnorna för avhämtning.
Men vad gör jag?
Bloggar, stirrar ut i luften, käkar äpple och väntar på att kaffet ska rinna ner.
Goddag yxskaft!

2 kommentarer:

Ullabella sa...

din hjärna verkar fungera som min....dvs..den är lite överallt just nu..men inte där den borde...

Anonym sa...

Eftersom du skrev om Lill-E och hans rackartyg så ville jag bara påminna dig om att du glömde några detaljer. Som att de slängde sig i min soffa när han var helt helosaninkladdad och att de fixade världens kase-bana med hjälp av såpbubblevatten och en tom gammal pool som de ålade runder i i bara underbyxor. Det bästa är ändå när jag säger: "VAD GÖR NI? Så får man väl inte göra?" Och Lill-E svarar: "Jo, det får jag för min mamma." Men han är lika välkommen igen!! Min var ju inte precis oskyldig hon heller, it takes two to tango, hon var nog drivkraften i en del av projekten. De brukar ju faktiskt leka jätte fint och om man ska se det positivt så hade de ju roligt...