onsdag 5 november 2008

Skit ska skit ha!

Tillbaka i examensarbetesträsket. Jag har nu blivit tilldelad en uppsats som jag ska opponera på i Malmö på tisdag. Först ska jag grillas och direkt efter är det min tur att grilla. Livet är skit just nu eftersom jag har as att göra inför examinationen i storstan. Lill-E mår apa av penicillinen och kan såklart inte vara på dagis. Så varannan minut läser jag tilldelad uppsats och varannan leker jag med bilar eller försöker lugna orolig liten mage. Korsdrag i hjärnan.

Well, tillbaka till mitt val av rubrik:
Efter min stora klagovisa denna kväll för Herr Udda i stallet menade han att "Always look at the bright side of life " Ja, han sjöng en liten snutt i stallgången faktiskt. Mycket vackert!
Så när jag i snabb fart cyklade hemåt med vinden fladdrande i burret var jag glad och positiv. Tänkte att ja, precis så är det: TÄNK POSITIVT; DET KAN ALLTID VARA VÄRRE!
Så jag sjöng högt: Always look at the bright side of life, och precis när jag hade börjat vissla glatt så hände det!
Jag fick en fågelskit på kinden.

Jamen, tack för f-n!


Jag kryper tillbaka till träsket.

4 kommentarer:

Sus sa...

Usch.
Det tar liksom aldrig slut
det där jäääävla uppsatsskithelvetet va?

Ullabella sa...

ja examensarbetesträsket verkar va en riktig sumpmark...men jag ska roa mig med att gå runt och lyssna på intressanta opponeringar på tisdag...det enda jag lär ha nöje av....

fågelskit innebär pengar...var glad för helvete!! ;-)

Anonym sa...

Tänkte faktiskt söka till idol år 2222!! Tror att jag platsar då! det va väl tur att det bara var en fågelskit, Tänk om det varit ett flygplan eller en kokosnöt eller ett ufoskepp, vad är då en fågelskit?? always look on the bright side of life! Ta det lungt du fixar det som alltid!! Mr Udda

Resenären sa...

Jag fortsätter bestämt på herr Uddas linje! Tänk om fågelskiten hade hamnat BREDVID kinden då - i MUNNEN till exempel!! DET hade varit värre...

Men du, det kommer att bli bra i slutändan. Jag är helt säker.