lördag 8 november 2008

Idag skulle jag behöva:

pengar.
Ja, den ruttna sanningen är att de i stort sett är slut.
Vandrarhemmet i Malmö kommer att inkassera typ 700 skånska penningar för två nätter.
Sedan hade det varit bra om jag hade haft lite pengar att köpa mat för också under min vistelse.
Jaja, det löser sig alltid, som maken säger.
Tur att det finns reservpengar om i fall att kyl och frys pajjar ihop.
Vi får helt enkelt låna av oss själva.
I barnens skrammelburkar skramlas det inte så mycket.
Det prasslar mest, faktiskt.
Av "I owe you"-lappar.
Patetiskt.

2 kommentarer:

Ullabella sa...

ja det är ett av studentlivets mysterier....hur gör man för att få pengarna att räcka till...det blir att suga på ramarna eller göra långkok på vatten och spik...idel nöjen!=)

Resenären sa...

"STUDENTlivets" mysterier?? LIVETS säger jag...
När jag pluggade tänkte jag att "åhhh va härligt det blir sen när jag börjar jobba! Va mycket pengar vi kommer att ha över då!"
Nu har jag jobbar flera år, och varje månad undrar jag var de där överskottspengarna är...

(i-landsproblem, helt klart, men ändå...)