måndag 3 november 2008

Fira a la Egofamiljen!

Examensarbetet klart, svordomsfullt och inlämnat!
Då festar vi loss med en korv stroganoff.
Precis som vanligt i Egofamiljen.
Trodde jag skulle vara överlycklig och skumpadrickande denna dag.
Skit samma, känner mig ganska trött på detta nu.
Är klar.
Efter fem månader.
Räknat ut att jag skrivit sju sidor i månaden, hysteriskt sjukt!
Tänk om man fick skriva om allt man valt att inte ta med, alla ord man har suddat och alla meningar som valts bort.
Tänk om.

Jag är mer lycklig över gårdagen.
Elva fjordhästekipage på långritt i Hallandsåsens trollska skogar.
Avsittning på en liten äng med saftigt grönt gräs till hästarna och kaffe och bullar till alla ryttare. Milsvid utsikt över Båstad och Laholmsbukten, i strålande höstsol.
Min allra godaste häst som bjuder på sig själv och spelar med öronen i väntan på något roligt.
Väl framme på gården blev vi bjudna på hemlagad höstsoppa med egenodlade grönsaker, egenkärnat smör och hemmagjord kumminost på hembakt bröd.
Härliga människor med hästdoftande kläder och rosiga kinder.
Längtar till nästa fjordhästträff, då blir det långritt på Skäldervikens strand.
Jag kan inte ha det bättre.
Jag är lycklig.
På riktigt.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag känner att du är lycklig.Underbart.Många kramar.

Sus sa...

Härligt =)
Vi har tur du och jag Ego.
Man ska omge sig av människor som ger energi.

Ullabella sa...

ja lycka verkar vara olika för oss alla...=) kanske hittar jag min en dag...

grattis tusen gånger om till färdigställandet av ditt arbete...satt och smygläste innan...såg riktigt tjusigt ut..=) du är proffsigare än proffset själv....ska anlita dig nästa gång jag behöver något skrivet... =)

Resenären sa...

"Lyckan är anspråkslös. Det mesta beror på din inställning - till dig själv, till andra, till livet" (som någon klok människa har sagt, någon gång...)

"Harrlitt!"
(som vi säger här ute på vischan)