onsdag 19 november 2008

Jag är så j-a stolt!

När jag gick i åttan sa min klassföreståndare så här till mina föräldrar:
- Ja, då ska vi seeee. Ego har ju 2,4 i snitt nu, om hon bara hade kunnat lägga manken till lite mer. Ja, alltså, för mig är ju Ego en typisk 3,0:a.

Jag gick ut nian med 2,8 i snittbetyg.
Min lärare satte en "stämpel" på mig under det kvartsamtalet som jag trodde på.
Det är kanske därför jag är så j-a stolt över mig själv nu.
Jag fick högsta betyg på mitt examensarbete.

Fånigt kanske, ingen tittar ju på betyg idag.
Men det skiter jag i, JAG vet att jag kan.
Det är liksom det det handlar om.

6 kommentarer:

Resenären sa...

Inte fånigt alls, tycker jag. För DIG gjorde betyget en väsentlig skillnad - hela din "världsbild" förändrades ju...

Jag är stolt över dig!

Ting sa...

Grattis!
Tycker nästan du ska gnugga in dina nya betyg i ansiktet på den där dumma gamla läraren!

Rally-Sally sa...

Grattis! Varför är jag inte förvånad? :-)

Ullabella sa...

ja att du är duktig..det kan man ju bara konstatera....hejja hejja!!

Jamen sa...

GRATTIS från Löberöd

Anonym sa...

Det är stort att nå dithän - att förstå att det faktiskt är vad DU tycker och tänker som räknas, inte omvärldens krav och förväntningar. Hur ofta ger man inte andra tolkningsföreträde? Själv har jag kommit en bit på väg, men andras krav och dom står tyvärr fortfarande högt i kurs...