lördag 25 oktober 2008

UDDA PRINSESSOR!

Dagens hästutställning blev bättre än vi kunde ana!
Pausans två döttrar fick strålande poäng, så klart! Lilla Capella som ni kunnat följa här på bloggen fick 41 poäng.
HÖRDE NI DET? FYRTIOEN POÄNG!!!!!!!! NIA PÅ TRAVEN!
(Vad sägs om det, min käre Humle?)
Husse L-G ska vara stolt som en tupp över dessa Udda prinsessor, och det vet jag att han är också. Det syntes liksom på smajlet i fejset! L-G är en rackare på att visa sina hästar, hade man kunnat få stilpoäng hade han fått en drös, det kan jag lova!
Affran-baffran-lingon-saffran (som jag brukar kalla henne) fick 39 ärliga och härliga poäng. En åtta på traven kommer att vara en nia nästa sommar....
Oj, vad mycket hästprat, men som ni märker är jag en mycket stolt och glad ägare till sessornas mamma. Oj, vad glad jag är! Och ryslans stolt över att få vara med på ett hörn av Udda...
Nu vitt vin, krutonger, ost och löksoppa!
KRAM PÅ HELA VÄRLDEN!

5 kommentarer:

Rally-Sally sa...

Humle hade varit förvånad om inte lilla Capella hade fått kanonpoäng. Jag tycker bilden på henne visade att hon har det där lilla extra! har iofs inte sett henne röra sej men vinklar och linjer ser så grymt bra ut! Grattis grattis!

Sus sa...

Hurrawöhöööwööööw!Jag fattar inget.
Men grattis ändå!

Ting sa...

Vitt vin, ost, krutonger och löksoppa fattade jag.

Ego sa...

Humle: Jag litar på dina "hästögon"!
Sus o Ting: ja, det är nog typ grekiska för icke hästnördar!

Anonym sa...

Jag Är stolt över hästarna, mer över att dom uppförde sej exemplariskt än över poängen. sen är det ju jättekul med höga fina poäng också. Har ännu inte kunnat fira med något vin eftersom jag jobbar natt denna helgen! den som spar den har.....!/Mr udda