fredag 24 oktober 2008

För att vara på den säkra sidan, liksom!

Ni som följer bloggen vet att Lill-E var febrig förra veckan.
Jag har precis blivit feberfri, inte varit halvdöd men ändå lite sådär kass liksom.
NU är det då dax för J att bli sjuk, igen.
Hosta, hosta och åter hosta.
Tur att jag pluggat dessa två sista åren, vill inte ens tänka på hur många VAB-dagar det blivit annars. Förra året var helt galet. Vid tentaperioder var ju M hemma, vi delade liksom på det.
Som sig bör.
Då fick han smeknamnet VBB av sina manliga arbetskamrater.
VBB= Världens bästa barnpassare.
Kändes kul, för det är ju absolut det man strävar efter.
Ja, att barnen ska vara sjuka så mycket som möjligt.
Min tolkning av M´s smeknamn var att de ansåg att JAG skulle ta ALLA dagar så att M kunde få sköta sitt jobb i fred.
M och jag har en annan uppfattning av att vara föräldrar (obs! plural).
Så det så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att du nu har berättat hur dumma vissa människor kan vara! Vissa dumheter tror man att man måste svälja men ibland är det svårt. Bra att du lättat på trycket!
Dumheterna och intoleransen är deras, ej era!