lördag 4 oktober 2008

I Lill-E´s huvud...


Jag fick en teckning av fyraåriga Lill-E.
Han förklarade:

- Mamma, jag har gjort en teckning till dig. Vågar du se?
(Viskar) Den e lite heeeemsk... (Lill-E visar sin mest mystiska min)
- Oj då, säger jag. Ja, jag tror att jag vågar...
- Det röda, mamma, det är lava. Det dör man av. Och det röda där, det är blaaaad! (Blod, fast på engelska)
- Det verkar ju farligt, eller? frågar jag försiktigt.
- Osså har gubben pickadoller, dom kan panga! Pang! Pang! Det blir bautamycket blaaaaaad!
- Men mamma, det gröna, det är gräs.

(Om man noga tittar på teckningen, kan man faktiskt se ett litet, litet område i allt blaaad som är grönt.... Så, vågar man dra slutsatsen att min son är mycket naturintresserad?)




2 kommentarer:

Sus sa...

Men huvva!
Blaaaad =)
Och nej.
Han är nog inte naturintresserad.
Inte ett dugg.

Anonym sa...

Jag känner att det får bli ett bibelcitat hehe: Han låter mig vila på gröna ängar...
Det finns alltså hopp för det finns gräs.
Tolkning av Dumle