torsdag 9 oktober 2008

Ännu en dag

är nu slut.
Jaha, vaddå slut, tänker ni kanske, det är ju bara bolibompatid.
Ja, svarar jag då, lite irriterat och höjer frågande på mina ögonbryn.
Jamen Ego, nu ska ju sötbarnen snart lägga sig, och då börjar ju vuxentiden, menar ni.
Nu är jag ännu lite mer irriterad, för jag skulle vilja förklara och försvara mig. För det är faktiskt så att min vuxentid är mellan 04.30 och 06.15. Är det någon som tycker att det är konstigt?
Nämen snälla Ego, säger ni, vi menade inget illa, vi bara undrade om du verkligen vill gå och lägga dig tjugo i sju? Men du gör som du vill, bli inte så arg...
Amen vaddå arg? Det blev jag väl ändå inte? Det var ju ni som började terra mig för att jag tycker att dagen är slut. Eller?
Det gjorde vi väl ändå inte... Du är ju för f-n dum i huvudet!
(Utdrag ur Egohjärnan)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi som sticker ut får stå ut med att försvara oss eller välja annan strategi. Just nu kör jag med utmaningsstrategin - provocerar genom att överdriva mina egenheter som råkar vara omvända dina. Dvs jag har bästa egentid mellan typ 23.00 och 02.30 om jag själv skulle få styra tiden. Sämsta egentid är självfallet så 06.30 när jag måste upp.
Din vän Dumle (vi bemannar alltså ihop nästan dygnet runt, någon som vill täcka de tre timmarna som fattas???)

Ego sa...

Humle, vad säger du? Eller kanske Ullabella? What a team vi blir! Vägledning dygnet runt!

Anonym sa...

Livet börjar EFTER 1840 och slutar framemot 09 10.00 ialla fall för oss som jobbar natt så jag täcker upp resten!/ Mr UDDA

Ullabella sa...

vilket team vi skulle bli...tänk att kunna täcka upp hela dygnet... =)
vilken idé!!