lördag 21 februari 2009

Ojsan, utmaningen!

Jag har ju glömt att jag blivit utmanad av Resenären!
Skäms på mig!
Well, här kommer de avslöjande åtta:
  1. Beroende av Friggs Lakritste. Eftersom det inte finns att köpa i staden får jag åka 3 mil till City Gross. Nu ska de inte ha mitt te i sortimentet längre. Köpte 16 paket, la undan typ 20 paket. Vad fasen ska jag göra sedan?
  2. Klickar igång kaffet är det första jag gör när jag vaknat. Av någon konstig anledning sätter jag alltid igång åtta koppar varenda gång jag kokar kaffe. Just åtta, spelar ingen roll om jag är själv eller om vi är fyra som ska dricka.
  3. Vägrar slänga den bruna kompostpåsen i bruna soptunnan. Skitäcklig= M´s jobb.
  4. Försöker undvika första och sista trappstegen, betydde otur i ungdomsdagar.
  5. A-brunnar totalförbjudna.
  6. Skulle kunna leva på chokladbollar. Inte så GI, tyvärr.
  7. Tittar i stort sett aldrig på TV. Skulle gärna vilja, men somnar för tidigt.
  8. Har en invecklad hjärna. Exempelsvis så är mitt turnummer 3, men egentligen 9, för det är ju 3 gånger 3. Skrockfull då det gäller svarta katter som går över gatan. Då ska man ju spotta tre gånger över sin axel, vilket är skitäckligt. Jag gör istället skittysta små "spottljud" i ena mungipan och såklart inte 3 gånger utan 9, för det är ju tre tre gånger vilket borde vända otur till tur. Logiskt va?

Ja, det var åtta av mina konstigheter. Ska inte avslöja fler för då kommer nog soc och tar våra barn ;) Resenären utmanade även bästa vännen Lilla stora jag, jag ser fram emot hennes avslöjande vanor, kanske finns det något jag inte redan vet?

2 kommentarer:

Resenären sa...

Tackar, tackar för att du delar med dig!

Jag är nog benägen att hålla med faktiskt... du verkar ha en rätt invecklad hjärna... alltså, jag hängde nog inte riktigt med där i 3 gånger 3-resonemanget med katterna... ; )
Du kanske vill prova denna varianten istället, den är lite lättare att leva efter: "om katten går från vänster till höger så blir dagen tröger, men om katten går från höger till vänster så slutar dagen med förtjänster!"
På något sätt kan man alltid tolka situationen så att katten gick från höger till vänster... : D

Ha en fin dag! Kram!

Ullabella sa...

tyckte det lät som rätt normalt det där..du får nog klämma fram nåt mer knäppt för jag ska tycka du är lite tokig.. =)