tisdag 31 mars 2009

Mammainlägg

Ja, barnen är sjuka; bla bla hosta bla bla tråkigt bla och bla.
Massa bla bla samtalsanalys bla bla bla sökandeperspektiv bla bla bla bla blaaaaaa.
Så där, då vet ni det.

I kväll har jag varit på föräldramöte.
Följande scenario skedde här hemma:

M: -Snälla J och Lill-E, kan pappa få gå och duscha nu, utan att ni bråkar?
Bägge barnen nickar sött mot sin pappa.
Lill-E går in på sitt rum, pappa M anar ugglor i mossen och tittar in innan han hoppar in i duschen:
M: - Amen Lill-E! Har du ritat med en vaxkrita på väggen? Vad är det för dumheter?
Brun krita på ljusgul vägg.
M: - Kan jag gå och duscha nu UTAN att du gör några hyss?
Lill-E: -Vet inte.

Nä, hur ska man kunna veta det när man snart är fem år och har en massa bus i hela kroppen?
(M hälsar till sin pappa: Ja pappa, vaxkrita ÄR svårt att få bort! Kram från mig!)

3 kommentarer:

svartängel sa...

Öppna frågor, slutna, ledande empatiska responser....hugaligen:-)

Inte är de lätt att vara utan bus när man är fem år och kritorna ligger där och lockar....och en hel vägg med papper att rita på:-)

Hosanna sa...

Du hakar väl på vår bloggträff i mina trakter?

Unknown sa...

Klart du hakar på. Jag är där då skall du vara där.