fredag 2 januari 2009

Vardagskärlek

Jag vet att vi älskar varandra, M och jag.
Jag vet det bara genom små, små vardagsbevis.
M rymmer alltid ur den rena disken från diskmaskinen innan han sticker till jobb.
Bara för att han vet att jag tycker det är en skittråkig syssla.
När M kommer hem från jobbet finns det alltid nybryggt kaffe.
Bara för att jag vet att han är kaffesugen när han kommer hem.
Ja, vi älskar varandra.
Och vi visar det för varandra varje dag, med hjälp av respekt och empati.
Och det viktigaste av allt, vardagskärleken.

3 kommentarer:

Ullabella sa...

låter onekligen mysigt

Ela sa...

Underbart att höra!
Va glad jag blir att ni jobbar tillsammans med kärleken.

Jag e kass på kärlek jag. Jag blir elak i förhållanden. Vet inte varför. Känner mig aldrig nöjd liksom.
Jag skäms idag över hur jag va mot Melissas pappa. Att han pallande 8 år med mig e ett mirakel.

Massa kramar till dig!

Sus sa...

Jag förstår vad du menar. Vi är ju kärbos och jag längtar efter varje gång vi kan köpa mjölk tillsammans =)